4 VITAMIN YANG WANITA PERLU AMBIL UNTUK KESIHATAN


Bismillah walhamdulillah..Hari ni insyaallah Achik Ruby nak share tentang vitamin untuk wanita. 


Tak dinafikan kebanyakan wanita zaman moden sekarang perlu membahagikan masa mereka dengan baik sebagai seorang isteri,ibu, pekerja mahupun anak.


Ya, semua tu tak mudah. Tidak hairan ada sesetengah wanita mula menghadapi tekanan dan berasa penat yang melampau. Jadi bagaimana nak atasi rasa lesu tu?


Kalau boleh kita nak buat semua benda dengan baik, bak kata orang macam superwoman gituu. Yang paling penting adalah untuk jaga pemakanan kita. Selain itu, disarankan juga untuk mengambil vitamin mengikut keperluan tubuh badan kita.


Jadi, kat sini Achik Ruby cadangkan kita sebagai wanita patut ambil 4 jenis vitamin ni yang baik untuk kesihatan wanita mengikut keperluan masing-masing okay! 




1. VITA-LIZE ✅


NEW IMPROVED FORMULA Multivitamin Shaklee. 


Pada tahun 1915 Dr Forest C Shaklee mencipta Vitalized Minerals iaitu multivitamin pertama didunia.


Dari Vitalized Mineral, bertukar menjadi Vita-lea. Shaklee tidak berhenti menjalankan penambahbaikan ke atas Multivitamin ini  sehinggalah kini dikenali sebagai Vita-lize.


Shaklee jalankan 100 000+ over quality control test setiap tahun untuk pastikan kualiti dan keberkesanan setiap produk sebelum sampai ke tangan anda. 


Khusus untuk yang ada masalah LOW HB,LOW BLOOD PRESSURE and selalu makan daily nutrition tak cukup (terutama yang kurang makan buah/ sayur) 


Biasanya kalau ada orang kali pertama baru nak berjinak jinak ambil supplement, ha vita-lize ni la yang patut ambik dulu untuk kurangkan jurang nutrisi selama hidup ni. ๐Ÿ˜Š




2. GLA COMPLEX 

Pernah tak dengar pasal menopouse? 

Inilah lumrahnya bagi seorang wanita. Bila sampai masa usia tertentu kita akan lalui fasa² menopos ni. Mula la emosi mood rasa tak stabil tiba² je rasa sedih, rasa marah. Kemudian malam pun rasa panas yang tak boleh bincang, berpeluh peluh. Ni antara simptom bila nak hampir menopos. Dan gejala ni mungkin berlarutan 4-8tahun!


Bila makin berusia, bermula 40an hormon reproduksi wanita pun akan menurun. 

Salah satunya sel telur akan jadi lebih sikit hasilkan hormon ESTROGEN DAN PROGESTROGEN. 


Ada satu supplement ni bagus utk pre-menopos dan menopos, namanya GLA Complex - gamma linolenic acid yg diambil dari minyak bunga bourage. Kalau jenama biasa lain, banyak yg ambil gamma linolenic acid dari minyak bunga primrose (EPO). 


GLA COMPLEX ni bantu untuk kawal selia estrogen dan progesterogen, mengatasi simptom menopos dan melambatkan menopos. Memang teman baik wanita. 


Selain membantu menguruskan monopouse sindrom ni, GLA juga sangat bagus untuk wanita yang ada masalah jerawat, kesuburan, masalah menstrual, senggugut, darah tinggi dan kencing manis..


Kelebihan vitamin GLA Complex Shaklee  ialah kerana mengandungi vitamin E asli. Vitamin E melindungi tisu badan daripada kerosakan yang disebabkan radikal bebas, yang berbahaya untuk sel, tisu dan organ.


So tak hairanlah bila kita amalkan GLA complex ni, kulit biasanya akan lebih lembab, mulus dan bonus dapat kurangkan masalah jeragat. 

Best tak? Jom amal sekarang! ๐Ÿฅฐ





3. OMEGA GUARD MINYAK IKAN TULEN


Selalu saya dengar, orang cakap harga Omega Guard Shaklee mahal, harga minyak ikan lain jauh lebih murah.


Tahu tak, apa kelebihan minyak ikan Shaklee ini? Kenapa ia berbeza daripada minyak ikan jenama lain?


1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)


2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.


3. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu- satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA. Jadi khasiat Omega Guard Shaklee sudah tentu lebih baik daripada jenama lain.


4. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.


5. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini.


6. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


Untuk pengetahuan semua, Omega Guard ni makanan tambahan wajib ada dan wajib restok kat rumah kami setiap bulan tau. Satu keluarga boleh consume. 


Minyak ikan ni elok untuk stabilkan darah tinggi, kawal kolestrol, dan bantu kawal berat badan juga. Untuk anak², Achik Ruby bekalkan omega ni supaya mereka lebih fokus dalam pembelajaran dan bantu kuatkan sistem imun. 


Hati-hati memilih minyak ikan omega 3 di luar sana kerana kemungkinan tahap merkuri tinggi dan kualiti serta keberkesanannya belum tentu terjamin.

Alahai... Apa susah? Pilih Omega Guard Shaklee terus okeh! ๐Ÿ˜๐Ÿ‘




4. OSTENUTRIX SHAKLEE

Dulu nama dia ostematrix. Sekarang dah upgrade jadi ostenutrix. Dua tiga hari ni bangun pagi ja rasa berat sangat. Malam sebelum tidur pun lenguh tak boleh nak kata. 


Semalam pagi² lagi mintak kakak Anees tolong pijakkan betis ummi. Malam lepas isyak giliran Along dan Angah pula urutkan. Dalam hati, " tua sangat dah ummi ni..."


Untung sebelum tidur mlm tadi jumpa si pepel ni. Ingatkan dah habis๐Ÿ˜‚


Alhamdulillah, memang suka consume tablet susu ni sebab ni adalah antara supplement yang bagi kesan cepat. Pagi ni bangun rasa nak melompat. Lenguh², badan lemau hilang! 


Tak percaya? Cubalah sendiri,๐Ÿฅฐ

Selalunya ramai yang amalkan untuk:


๐Ÿ”˜SAKIT SENDI

Jika kerap sangat mengalami sakit sendi, sengal-sengal badan, boleh cuba telan 4 biji ostenutrix setiap malam sebelum tidur. Ostenutrix akan bantu kurangkan rasa sakit. 


๐Ÿ”˜SEMBELIT

Ostenutrix juga sangat bagus untuk yang susah nak membuang. Kadang tu 3 4 hari baru nak membuang. Bila makan ostenutrix malam sebelum tidur, insyaAllah esok lancar je membuang.


๐Ÿ”˜TAK SUKA MINUM SUSU

Yang tak suka minum susu, alternatif lain ialah makan pil kalsium. Sebabnya  ia mudah untuk kita telan.1 biji ostenutrix ni bersamaan kita minum 1 gelas susu berkalsium tinggi dan makan 80biji badam. Terbaik! Kan๐Ÿ‘๐Ÿ‘


๐Ÿ”˜IBU MENYUSU/ HAMIL

Kalsium sangat baik dan penting bagi ibu menyusu  dan hamil. Kerana ibu dan bayi sangat memerlukan kalsium yang cukup. Jika ibu hamil makan ostenutrix, insyaAllah bila nak kena tarik mengkarung/krem kaki tu memang susah.  Ibu yang menyusu pula, ia bantu ibu dapatkan susu yang lebih pekat dan kaya dengan kalsium.


๐Ÿ”˜PATAH TULANG

Ostenutrix sangat bagus bagi individu yang patah tulang akibat accident ka,  pengambilan konsisten ostenutrix membantu menguatkan semula tulang yang patah.

Kepada yang kemalangan atau ada masalah tulang rapuh boleh di sarankan cuba lah ostenutrix hari ini. Pasti membantu masalah anda. 


wahh banyak betul manfaat Ostenutrix ni.. Korang kena dapatkan tau untuk kesihatan diri kita jugak๐Ÿ˜‰


Korang nak try semua supplement kat atas ni boleh helo helo Achik Ruby. Kita deal sampai jadi๐Ÿ˜„



#NextlevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#Shakleethrive2023

#Biz09Shaklee

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Anak: Benih yang perlu kita bajai, amanah yang perlu kita jagai.

Shaklee: Saya jual, saya makan dan saya rasai sendiri keberkesanannya..

Pengedar Shaklee Bachok (trusted agent)