Klik-klik Hujung Jari: Bisnes Online Terbaik Malaysia

Alhamdulillah, thumma Alhamdulillah.. 

Dah hujung² Ramadhan ni, rasa sayu pun ada. Semakin hari, bumi berputar makin laju. Sampaikan tak terasa Madrasah Ramadhan dah hampir ke penghujung. Semoga segala keberkatan dan tarbiah di bulan mulia ini akan membentuk kita menjadi insan yang lebih baik. 

Insyaallah hari ni Achik Ruby nak kongsikan kenapa Achik Ruby masih setia bersama bisnes online Shaklee. 

Nak buat bisnes sekarang, bukan macam dulu lagi kan. Dulu, kita buat bisnes offline saja. Buka kedai, tunggu orang datang, sale masuk. 

Sekarang ni, zaman dah berubah. Zaman segala benda hujung jari je. Nak beli barang, orang survey dulu. Sambil baring2 pun orang boleh keluar duit dan buat pembayaran taw 😁

Tahun ni merupakan tahun ke 10 Achik Ruby bersama Shaklee. Sebenarnya Shaklee bukan bisnes pertama AR (Achik Ruby). Sebelum ni AR pernah buka kedai baju muslimah, meniaga di pasar malam dan pernah juga buat bisnes online untuk produk lain. Tapi tak sama dengan Shaklee.

Permulaannya, AR hanya mahu cuba² sahaja. Tapi akhirnya mengambil keputusan untuk terus setia disini kerana kesan yang pernah AR sendiri rasai, alami, lalui.





Kenapa Shaklee Pilihan Hati? WHY SHAKLEE IS THE BEST BUSINESS?

1- Produk tersendiri

✅Produk shaklee bukan produk bermusim. Bukan hype ketika viral. Bukan laku ikut founder atau artis. Bukan bertukar2 produk.

✅Produk fokus hanya pada supplement, skincare dan home care. 

✅Produk sentiasa high demand sepanjang masa. Tak mahal. Buying power dan repeat order tinggi. Market kita luas. 

✅Produk merangkumi segenap usia dari anak kecil sehingga orang tua. Tak mengira gender samada lelaki atau wanita. Semua orang boleh amalkan.


2- Berkesan dan selamat 

Ni juga salah satu faktor yang Achik Ruby suka. Setiap produk yang dikeluarkan terbukti berkesan dan selamat. 

Bukan cakap saja-saja tau..

✅Shaklee ada saintis. Ada doktor yang menang award Nobel Prize sebagai advisor dalam saintis board shaklee. Ada nutritionist yang akan membantu bila bila masa saja yang diperlukan.

✅Shaklee spend so much on R&D and quality test setiap tahun. Even buat landmark study hanya untuk pastikan produk betul2 selamat dan berkesan. 

Shaklee ni hari2 buat kajian. Tiap tablet yang kita makan ni dikaji tau. Sebab saintis shaklee nak pastikan tak ada satu sel pun mati lepas makan shaklee dan pastikan kita dapat manfaat dari setiap tablet yang kita makan..

✅Produk Shaklee Beyond Organic.

Pernah tak korang jumpa apa-apa produk yang ditulis ORGANIK? Mestila pernah kan.

Kalau nak tahu, di sebalik label organik tu mungkin hanya sejenis bahan sahaja yang organik. Sebab untuk membuat label organik, tak memerlukan semua bahan dalam tu adalah organik. 

Maksudnya, walaupun hanya ada 1% sahaja bahan organik di dalam sesuatu produk tersebut, mereka tetap boleh label sebagai organik.

Berlainan pula dengan Shaklee ni, Shaklee bukan sekadar Organik tapi Beyond Organik. 

Kerana apa?

Daripada benih, proses sehinggalah masuk ke dalam botol semuanya dijamin Organik. Kiranya sehingga ke botol Shaklee, bebas daripada bahan kimia yang merbahaya. 








3. Company kukuh dan produk yang boleh dipercayai dan dah lebih 100 tahun. 

Shaklee antara company terawal yg cipta suppliment. Bayangkan 1915 , dah buat suppliment. Vitalea : Berusia 101 tahun tapi Berteknologi Tinggi.

Vitalea ni adalah multivitamin yang pertama dicipta di dunia dan telah melalui perubahan sejajar dengan peningkatan teknologi.

Ianya dilengkapi 28 nutrisi harian yang lengkap yang diekstrak dari sayuran dan buah.

 Dan 1956 shaklee buat pencuci organik dari jagung, namanya basic h , sedangkan masa tu bukan macam zaman sekarang lagi. Belum ada pencemaran sebagaimana sekarang.Tapi shaklee awal awal lagi dah dapat tengok perkara ni.

Dan di Malaysia, usia Shaklee dah pun mencapai 30 tahun. Lama kan? 





4. Compensation plan yang sangat menarik . 

Dalam Shaklee ni, compensation plan sangat adil dan telus . Compensation yang mewahkan distributor.

Cash, Car, and Convention trip! 

Siapa yang buat, dia yang dapat. Takda isu siapa jerung, siapa bilis. Semua dapat hak  dan peluang samarata. Tinggal kita nak ambik atau tak je. 

Apa yang wow juga ialah, compensation plan Shaklee ni telah di PATENkan taw. Tak boleh senang² nak tiru copy and paste ja. Nanti boleh kene saman! Thats why la agen pun rasa lebih terjamin.

5. Company trip secara percuma ke seluruh dunia.

Sejak Achik Ruby join Shaklee ni, memang salah satu target ialah nak round² dunia free tak perlu bayar. Biar Shaklee yang bayar semua. Sebab, kalau Shaklee yang belanja, tripnya kompom kelas A.  Kalau pergi sendiri, mesti penuh kira² kan..hehe

Untuk trip shaklee ni, kita ada pilihan samada melancong ke negara terpilih atau umrah bagi umat islam.

Walaupun belum tercapai, Achik Ruby tumpang bangga ada ahli team yang dah pun berjaya capai. Semoga suatu hari nanti ada rezeki untuk Achik Ruby juga. Sahabat doakan ye☺️







6. Positive circle

Sayangnya saya kepada bisnes shaklee adalah juga disebabkan oleh, ukhuwah dan tunjuk tauladan yang ditunjukkan oleh uplines kami.

Berada dalam lingkungan biah solehah bukan semua orang boleh dapat. Inilah antara sebab susahnya nak lari dari bisnes ni.🤩





SHAKLEE YOUR TRUSTED BRAND 

Bangga sangat! Nak tahu lagi kenapa Shaklee adalah bisnes online yang terbaik? 

Buat pengetahuan semua,Shaklee telah menang  anugerah Trusted Brand untuk kategori Vitamin/Health Supplements untuk dua tahun berturut2! (2021 dan 2022)

2021 Shaklee tak tau sebab PKP. ahahaha! So anugerah ni bukan anugerah bayar bayar ye.Award ni bukan dibeli , tetapi diundi oleh consumer tau, banyak-banyak jenama vitamin di pasaran dan Shaklee jadi pilihan.

Shaklee ni di Malaysia dah 30 tahun. Achik Ruby sendiri dah consume Shaklee ni tanpa was was. Sedar tak sedar dah 10 tahun guna produk Shaklee. 

Maka, bertambah lah alasan kenapa Achik Ruby susah nak berpaling tadah kepada bisnes lain.😁




Kat bawah ni Achik Ruby share tips yang insyaallah akan membantu sahabat if ada yang nak cuba berbisnes hujung jari juga.

TIPS PILIH BISNES ONLINE

 1. Cari bisnes online yang boleh buat dari rumah atau dari mana saja kita berada. Nak nak ibu anak ramai macam Achik Ruby ni ada limitation bergerak. Jadi yang terbaik adalah bisnes atas talian.

2. Bisnes yang tak perlu modal banyak. Modal diantara 500-1000 paling tinggi. AR pilih Shaklee sebab modal permulaan cuma RM35 sahaja. Tapi pulangannya masyaAllah, berbaloi baloi.

3. Bisnes yang anda tak perlu keluar pos. Ada bisnes online yang masih perlu keluar pos. Cuba Elakkan. Atau jika masih perlu pos sendiri, sign up khidmat pickup barang.  

4. Cari bisnes yang ada proven success. Ada mentor pembimbing. Dapat ilmu harga ribuan tapi dengan modal rendah  

5. Bisnes yang ada circle positif. Buat perkara yang betul. Jual benda yang yang bermanfaat. 

 7. Bisnes yang boleh bertahan untuk jangka masa panjang. Lagi setahun masih boleh buat. Kalau bina team sekarang, 3-5 tahun masih relevant. 10 tahun masih relevant (bonus untuk mereka yang tak suka mula balik bisnes baru Lepas ni. Takkan setiap tahun nak cari bisnes baru?

8. Bisnes yang boleh guna bakat anda yang sedia ada. Scroll fb, ig dan tik tok..majoriti semua orang pandai kan..😁

10. Istiqarah - talk to Allah. Buat pilihan dengan campurtangan dari Allah. Mohon ditunjukkan pilihan bisnes yang paling terbaik untuk kita. Insyaallah lebih mudah


TIPS BISNES ONLINE 💵

Bila PM masuk, BISMILLAH & DOA dalam hati: 

"Ya Allah, kau berilah aku peluang untuk membantu pelangganku supaya yakin dengan produk jualanku. Kau berikanlah segala manfaat kepada pelangganku asbab produkku ini dengan izin-Mu."


1.Sentiasa letakkan Allah no.1.

2.Jangan mengeluh jika tak dapat close sale.

3.Perbaiki cara kita engagement dengan pelanggan .

4. Jika pelanggan tak beli hari ini, jangan putus asa, bina hubungan baik. “Tak beli hari ini, dia pasti akan beli esok, lusa atau hujung bulan.”

5. Muhasabah diri & audit balik apa yang "block" rezeki untuk masuk.


“ Mungkin anda dah lama tak call mak, mungkin tadi ada bercakap kasar dgn suami tp lupa minta maaf, mungkin tadi kita terpukul anak, mungkin kita selalu lewatkan solat.”


Bisnes ni sebenarnya bukan sekadar untuk jual & duit sahaja. Tapi kita sama-sama nak dapat keredhaan dan keberkatan Allah.

Kalau ada yang berminat nak tahu lebih detail pasal bisnes online shaklee ni, jangan segan tanya Achik Ruby ye. 

Call/wassap www.wasap.my/60139474633

Fb: Rabiatun Adawiyah



#NextlevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#SetRahmahShaklee2023






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Anak: Benih yang perlu kita bajai, amanah yang perlu kita jagai.

Shaklee: Saya jual, saya makan dan saya rasai sendiri keberkesanannya..

Pengedar Shaklee Bachok (trusted agent)